Ridskolan igår

Ja, här kommer vad vi gjorde:


Jag red Calorie som jag skrev igår ;) Mamma var ju också med, och hon fick rida Exet. Eftersom att det var första gången mamma var med så red vi dressyr. Kändes konstigt att sitta på högre häst än mamma ;)

Föst värmde vi ju upp hästarna, men jag hoppar direkt till traven här ;). Jaja, först red vi lite serpentiner, fast kantiga och mindre. Övade på att använda ytterhjälper. Sedan började vi sakta böja de på det som nu blev bågar. Calorie var den största hästen, alla andra var små ponnyer, så jag jobbade mycket med att få henne att gå lungt, hon riktigt flyger fram när hon travar och gillar verkligen fart ;).
Vi satt ner bästan hela lektionen, och på en så stor häst med långt steg, så satt jag och skumpade, fast inte så jätte mycket ;) Hon har en dressyrsadel, och man sitter jätte bra i den =)
Efter det så red vi lite ökningar, skänkelvikning mm. Det gick jätte bra, fast man blir lite trött på alla ständiga halvhalter, fast tillsist slappnade hon av. Jag har alltid gillat att man måste jobba lite ;)

När vi skulle galoppera delade Torun in oss i två volter, en på C och en på A. Jag red på A med en ponny som heter Della som är snabb ;). Det gick jätte bra i galoppen och det känndes verkligen som om jag hade kontroll över henne. men när vi skulle sakta av så när Calorie började trava tappade jag stigbyglarna, och när jag skulle ta de igen så fick jag kramp i vänster ben. Så jag fick snabbt stopp på henne i mitten och stanna henne och sträcka på benet allt jag kan. Funkade till sist :) Gjorde bara ont. Sedan så galopperade vi igen, fast åt andra hållet.

Sedan så gav vi de längre tyglar och lät de sträcka på halsen i trav mm.



Eftersom att jag inte har någon bild på Calorie - bild på Calories barn - Loppan ;)


Kram Julia :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0