Skillnad från 2008 till 2010?

Ser ni någon skillnad på Thorana från första sommaren med henne till 2010? Hoppas ni ser det, för det gör jag :)


Kroppsform:

2008:
Hon var tjock, kolla in manen, jag fick stubba den eftersom att den inte ville stå upp för att den varit så lång innan. Svansen var gles och inte alls lång.

2010:
Nu har hon muskler, jätte magen är borta. Svansen är jätte tjock och behöver klippas ofta, manen är ståtlig och jätte tjock.


Ridning:

2008:
I början kunde hon ingenting. Inte galoppera (mycket för magen), inte hoppa. Hon förstod inte kommandon, förutom att svänga, stanna och skänkel, och smack och ptroo. Hon var jätte hård i munnen. Och jag var tvungen att lägga till en pil på mitt ben. Hur sitter jag egentligen!?

2010: Nu kan hon galopp skänkel, hoppa, skänkelvikning, böja sig mm. Hennes munn är mycket bättre, har vanligt tränsbett igen (bilden är från i våras, så det där med bettet är nog inte riktigt rätt.... XD) Hon kan gå på tygeln om man jobbar tillräckligt mycket. Hon kan hoppa och hon tycker det är kul :) Och (enligt mig) sitter jag bättre ;).



Kram Julia :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0