Tömkört ungen och ridit

Ja, först vill jag säga lite "Förlåt" för att jag skrev att jag skulle göra fler inlägg under dagen igår, vilket jag inte gjorde :/ Ivarjefall så hämtade vi hö och halm, 40 höbalar och 20 halmbalar. Allt hö åkte upp på loftet och all halm ner till ströboxen ;). Tömkörde aldrig Bea igår, gjorde det idag istället.

Sen kommer vi ju till idag :D. Idag så tömkörde jag ungen (Bea) hon gick jätte bra och tuggade på bettet hela tiden (finns bilder längre ner). Var jätte kul att hon gick så bra :D:D Känns verkligen som om vi gör framsteg just nu :D:D
Efter det så red jag Thorana barbacka. Mamma red också lite granna, men hon red ju i fredags så därför red jag mera än henne ;). Red lite dressyr också, gick sådär, hon var inte riktigt på "hugget" idag, även om hon brukar vara pigg.
Thorana har väldigt känslig i sin mage, och just nu får hon jästpulver (stavning) 4 dl/dag. Jag ger henne allting på kvällen. På morgonen blandar jag pellets och jästpulver, sedan blötlägger jag den så att det blir till en sorts gröt, för annars äter hon det inte. Ser väldigt motbjudande ut, så jag var tvungen att ta kort på det XD


Lite bilder från när jag tömkörde min lilla unge <3<3<3







Och sedan.... Thoranas mat. Vill ni smaka? ;)


Kram Julia :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0