Westernsättet :D

Ja, jag skrev ju igår om det där western- sättet jag skrev om igår, jag provade det idag!
Det funkade jätte bra på båda hästarna! Först tog jag in och ryktade dem, sedan tog jag ut Bea i stora hagen och Thorana i lilla. Thorana fattade direkt när jag drog och när hon vände på huvudet så eftergift. Ryggandet var lite svårare, hon vände mest bort huvudet, så jag stod och hoppade som en idiot, men tillsist tror jag att hon förstod. Efter det så slutade jag med henne =)
Sedan började jag med Bea istället. Ibörjan gick det jätte bra! Hon fattade allt direkt, huvudet, ryggningen och flytten av bakdelen. Men pappa var ute med Zamba och släppte lös henne. Hon kom in rusande i hagen och Bea följde efter. Jag tappade grimskaftet och Bea sprang omkring och backade medan Zamba sprang ut igen. Sedan gick det inte så jätte bra..... Men efter en stund när hon lugnat ner sig och backade och allting igen, slutade jag. =)


Älskar min häst <3<3<3<3 Bea på bild =)


Kram Julia :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0