Siberian Husky

Jag bara älskar dom hundarna! Att se dom kämpa så hårt för sina ägare gör mig tårögd. Igår så jag en Siberian Husky film som handlade om att fyra personer bodde Antarktis och hade åtta slädhundar. Och sen bröt han ena personen benet och dom skulle åka till sjukhuset i nått annat land. Sen trodde dom bara att dom skulle vara iväg i några dagar så dom satte fast hundarna utomhus utan mat eller vatten. Men det blev storm när dom var vid sjukhuset så dom kunde inte åka tillbaka till hundarna. Alla hundarna kom logg utan en hund den orkade inte ta sig loss. Dom sju hundarna gav sig av för att hitta mat. Dom överlevde på fåglar eftersom det inte finns någon mat en vinter i Antarktis. En hund ramlade ner från ett stup och skadade sig och lite senare dog. Ledarhuden Maya blev skadad och var nära på att dö men tillslut kom ägarna till efter 8mån.
Jag satt och böla i en timme sen för den var så himla sorlig. Ni måste se den jag beskrev inte den så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0