Igår: Red Thorana och BEA!!! :D

Jag bloggade inte igår :( men allvarligt talat hann jag inte. Efter att vi hade ridit så skulle jag klä på mig o sen åkte vi till Höör o badade :)

Aja, igår red jag Bea :D Mamma satt på longerlinan sen gick hon ca 1-3 m ifrån mig o Bea. Jag styrde och stannade henne och allt. I skritt förståss ;) Hon är så himla lättlärd! Det känns verkligen som om det går framåt nu :) Sen hade vi dessutom den nya sadeln på Bea och det gick jätte bra det med! Jag kan säga att sadeln är jätteskön!

Sen red jag Thorana oxå :D Hon hade oxå på sig nya sadeln, man ska ju "rida in" den med ;)
Jaja, jag tror aldrig att jag har ridit en så pigg Thorana förut! Hon höll påoch hoppade och stutsade och ville inte stå still, utan började backa. När vi galoperade en gång stack hon nästan. Och, en sak jag aldrig trodde jag skulle skriva om Thorana.... En gång, när jag skulle galoppera igår, uppför en backa bara för att släppa loss lite av hennes energi. När vi travade höll jag emot för hon ville bara galoppera. Då tog hon upp sitt huvud så högt hon bara kunde och började travolera.... ((trav+galoppera XD)) Så jag släppte hästen och hon flög iväg :)
Det är så himla härligt att rida henne så pigg, ibland vill hon inte ens springa :P
Men en sak till. Det känns verkligen som om jag o Thorana känner varann utan o innan. Jag menar, jag kan känna underlaget under mig. Jag vet precis när Thorana tänker vända om, då drar jag lite lätt i tygeln och hon slutar. Jag vet när hon tänker bock (hände igår; hon tänkte bocka och jag reste mig lite och hon bockade under mig), jag vet när hon vill galoppera, när man ska hålla igen henne mm.
När jag red igår kom jag o tänka på första tiden med henne http://ponnybrudarna.blogg.se/2010/november/thoranas-historia.html#comment

Kan tyvärr inte infoga länken i nått ord, datorn suger. Vi har två, och på denna kan man itne lägga in bilder elr nått med länkning.

Kram Julia :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0