Min åsikt om ryttare som rider utan hjälm...

Hänger på lite här med Julias förra inlägg om hjälm.

Håller med Julia till 100%. Säkerheten är så grymt viktig när det gäller hästar. Ser man en bild där någon galopperar på en äng på sommaren utan hjälm tänker man "åhh va fin bild". Fast så tänker inte jag, jag tänker vilket oseriös människa reskerar sitt liv på ett fint foto?!. Skillnaden mellan duktiga hästmänniskor och lite mindre duktiga hästmänniskor är just säkerheten. Jag är själv en person som sätter säkerheten före allt annat eftersom det är så himla viktigt.

Men detta är min åsikt så jag mena inget illa för er som kanske rider utan hjälm!!

Kram Olivia :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0