Spruta... Vah????

Idag tog vi spruta. Dem i min klass ((och alla andra sexor)) hade fått reda på det igår. Så det visste inte jag xP
Så jag blev lite chockad :p Tur att jag nt är rädd för sprutor ivarje fall ;)

Aja, igår red jag Bea men hann inte gå in här efter :/
Men ändon ;)

Okej, måste skriva om en sak som Olivia skrev innan. Om att hon vill ha en minishettis att trickträna o så. Det vill jag med :p
Jag vill ha den från när den är föl och lära den allt. Träna NH, träna trick, tömköra, rida in den, visa den på utställning, köra med den..... Och sen att jag känner en som har minishettisar... Hon som hade Teddy har ett sto som heter Nora och hon brukar få föl.... Hon har just nu ett litet sött föl som heter Nikki.... <3 Ja, jag vet, låter som om jag inte är nöjd med mina små älsklingar, men jag älskar dem <3 Dem är bara lite...... Stora??? Nej, jag vet nt.... Men jag skulle helt klart vilja ha en liten minishettis, älskar dem <3 har ju skrivit om Teddan nån gång tror jag... (?) Och jag saknar honom sjukt mkt :'(<3 Alla fina minnen... Ponnyn som lärde mig allt :') En liten envis rackare..... :'p
Måste säga att alla hästar jag ridit ((Granisen, Teddan)) har jag från början fått "rida in" sen har alla andra kunnat rida dem. jag menar..... Teddy, när jag började rida honom så bara bockade han och så. Men efter ett tag ((och många avramlingar :P)) så kunde min lillebror och sen kunde alla rida han. Samma med Thorana. I början var hon ju som en 18-årig unghäst. Hon var rädd för allting , ingen kondition, kunde inte galoppera..... Det enda hon kunde var skitt, trav, skänkel, tygeltag. Det var allt. Så jag känner mig lite stolt när jag tänker på det (a) Samma sak med Bea nu, ju! Ännu en inridning :P



R.I.P. Teddy Tölttravare ((mitt vackra namn))

Kram Julia :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0