Tricks

Hur jag lärde in komadot "lyft", "puss" och "kram :)!

Kram: Jag hade godis i min ena hand och hade handen vid Cindy magen så hon kramde mig. Så sa jag "kram" varje gång hon gjorde det.

Puss: Jag hade lite godis vad min mun och varje gång på nudda mulen mot min mun sa jag"puss" och då fick hon godiset. Men om din häst är nafsig bör du inte köra det då du reskerar att din häst biter dig i hakan eller på munnen!

Lyft: Jag knöt en plastpåse på ett dressyrspö och tog det på Cindy ben så hon lyfte och då berömade jag. Dock är det bra om du vänjer din häst vid plastpåsar innan du gör det för att unvika att din häst blir rädd och råkar springa över dig!

Men såklart har alla sin egna metod och man behöver inte lära sin häst "kram", "puss" och "lyft" på det sättet jag lärde min häst!

Kram Olivia :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0