Varför just Cindy?

Èfter att ha fått många frågor om varför jag just valde Cindy m.m hade jag tänkt svara på den frågan nu!

Mamma hittade en annons på hästnet som både jag och mamma fasnade direkt för. Dagen innan jag skulle åka och kolla på Cindy bråkade jag och mamma och det var nära att vi inte ens skulle åka och kolla på henne.

Bildresan till staffanstorp var dryg, väldigt dryg. Det tog nästan 2 timmar att åka dit och jag var så förväntansfull att det kändes som jag skulle spricka.

När jag klev in i stallet och möts av en gnäggande mörkbrun ponny som stod uppbunden i stallgången blev jag svag i bena. Hon var så söt att jag fick ont i magen. Cindys förra ägare var väldigt seriös och det kändes på något sätt jätte bra.

Jag provred henne några gånger innan vi bestämde för att köpa henne om hon gick igenom vetrinärbesiktningen. Jag var så nervös under vetrinärbesiktningen för tänk så hade hon inte gått igenom den och jag älskade ju verkligen denna häst. Som tur gick hon igenom vetrinärbesiktningen och vi skrev över ägarbevisen på mitt namn.

Jag kom ihåg att vi skulle hämta henne på en fredag och skoldagen kändes så himla dryg! Vi skulle hämta henne direkt efter skolan och jag satt helt okoncenterad eller skoldagen.

Chorlotte som henne förra ägare och uppfödare heter hade gjort Cindy jätte fin när vi kom. Flätat man och svans och ryktat henne så hon glänste. Chorlotte grät jätte mycket över att Cindy var såld. Hon ville egentligen inte sälja Cindy men var tyungen p.g.a en skada av avfallning av sin tävlinghäst. Chorlotte var 21år gammal men grät som hon vore 10år. Men jag förstod henne eftersom hon även var uppfödaren till Cindy.

Hemresan gick jättebra och alla i stallet var nyfikna på Cindy och när vi kom stod alla dom i stallet, ca fem st på gårdsplanen och kollade. Dom tyckte Cindy var jätte snygg i kroppen. Jag stod och kollade på Cindy i boxen i säkert en timme. Lycklig som aldrig förr över att jag var hästägare.


Jag valde Cindy för att det klickade direkt mellan oss. Jag kände att det var något speciellt med Cindy.

Kram Olivia :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0