Träning märks - efter ett tag

Idag hade vi studiedag :D Sköönt var det :D

Började dagen med att gå upp klockan halv sex (jag vet, jag vet, men jag kan inte sova länge, vaknar av mig själv) ta ut hästarna, mocka och allt det där ;) Vid...... halv nio gick jag ut till hästarna och tog in de i stallgången igen. Jag började att rykta Bea - sedan fick hon ha Thoranas sadel på sig medan jag ryktade Thorana. Jag tränsade även Bea, bara för träningens skull. När jag ryktat Thorana så tog jag av Bea sadeln och satte den på Thorana. Sedan släppte jag Bea och pekade mot boxen och hon gick in. Nu kommer det bästa :D Jag brukar träna på att hon ska kunna stå i boxen utan stängd dörr - alltså, att den är öppen. Det fanns ingen mat i krubban och inget hö, eftersom att det ska hon ju inte ha då. Men jag tänkte att hon kunde få lite hö att tugga på medan jag var borta. Jag hade dörren öppen och sa till Bea att inte gå ut, visade "Stopp" md handen och gick och hämtade hö. Bea bara stod och tittade på! Ibland ser man verkligen att träningen funkar :D Tex. att ibörjan när vi började hålla på med Bea lyfte hon aldrig hovarna nästan - nu, ett halvår efter så lyfter hon hovarna bara man rör lite lätt vid benet på henne :D

Jaja, sedan red jag på Thorana. Det gick också jätte bra! Jag galopperade jätte mycket- hon var så pigg och det är så kul :) Jag red på fältet, men idag med sadel. Sedan red jag dressyr också, och Thorana går nästan på tyglen nu mera!!! Asså, gissa om jag var lycklig :D


Jag och Thorana på fältet barbacka :):) <3<3


Kram Julia :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0