"Lyckad" ridtur

Ja, såhär ligger det till: vi slutade mycket tidigare idag, ich jag fick skjuts hem av Filippas pappa, för att Filippa skulle ju också hem;). Jag kom hem, gick ut med Zamba. Sedan tänkte jag rida Thorana på fältet lite grann :) Så jag tog med mig en hovkrats och hennes träns ut i hagen, tränsade och försökte ta bort snöstyltorna. Jag fick bort på höger fram, men vänster fram satt envist kvar, och jag försökte få bort den i tio minuter. Så tillsist sket jag i den, det var ju ändon snö. När jag kom ut där, så ville inte Thorana gå där, där var så mycket snö (trodde jag, ja...). Jag tvingade henne, och hon blev blöt.... Jag kollade ner, och såg att det var is under snön, som hade krossats och nu var hon blöt. Det var därför Thorana inte hade velat gå där, alltså... ;)
Vi fortsatte och Thorana gick snett, för snöstyltan. Sedan så snubblade hon och var nära att gå omkull för all snö. Efter det hoppade jag av henne och ledde henne hem igen XD Lyckad ridtur, va?


Bild från i..... eh, söndags, tror jag :) <3<3


Kram Julia :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0