Ridning på ridskolan (igår)

Igår red jag på ridskolan :) Det var jätte kul! Eftersom att vi har ridit dressyr två ggr på rad innan ska vi hoppa två ggr på rad nu :) Eftersom att jag haft Pia fyra ggr innan, och jag ville inte ha henne SEX ggr så frågade jag Torun om jag fick byta. Det fick jag, så jag valde Calorie!!! Hon är en stor häst som är rättså (okej, JÄTTE pigg) älskar att hoppa och spring ;) Hon var störst på lektionen, alla andra var ponnyer. Vi jobbade med markarbete och lite hoppning på slutet, eftersom att vi ska hoppa nästa gång med :)

Såhär red vi :)

Först ville Calorie bara dra iväg och ville inte alls lyssna, men efter mycket arbete så funkade det :) hon ville bara springa i sin egen takt och hoppa. Jag fick sitta och göra halvhalter hela tiden, och tillsist funkade det :) hon lyssnade inte i början ju, men efter ett tag kunde jag få henne att skritta och stanna mellan hinderna! Det är jätte kul när det är så! Ska rida henne nästa gång med! :):) <3<3



Har tyvärr ingen bild på Calorie, men här kommer en bild som min kompis har tagit på hennes barn, Loppan (och jag) som liknar henne jätte mycket, bara det att Calorie har kortare pannlugg och en stjärn i pannan :)


Kram Julia :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0