Longering och repgrimma

Har longerat Thorana för första gången! Det gick jätte bra! Hon gick super fint på volterna. jag lät henne skritta och trava på både stora och små volter. Undrar om hon har blivit longerad innan. Ivarje fall gick det super!

Har även knutit en ny repgrimma av den gamla, för den satt så dåligt! Den nya sitter mkt, mkt bättre! Elr den nya av den gamla... Min repgrimma är en halvkass som jag köpt på Ullared för typ 20 kr, ska nog köpa en ny som är bättre, fast den funkar ju ;)

Den jag gjorde var med en fiadoraknut (om man drar i grimskaftet spänns nosgrimman åt) och det rekomenderar jag! Här hittade jag beskrivningen: Sadelmakeriet




Kram Julia :)

PS. Skit dåligt utklippt bild, jag vet. Gjorde det på typ 10 min x) DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0