Min åsikt: Repgrimmor

Jag gillar repgrimmor, man kan "prata" genom den, hästen känner om man drar försktigt i den. Med vanlig grimma är det konstant tryck eftersom att dem är så tjocka. Det blir inte riktigt någon skillnad. Prova att hålla din hand på din underarm. Tryck sedan. Det är inte så stor skillnad, eller hur?
Men vissa som ogillar repgrimmor skriver ofta att de itne går att knyta upp i. Men varför binda upp en häst i det. För det första är det farligt, då repgrimman inte går isönder och för det andra; var skulle man knyta den?
Repgrimmor ska ENDAS användas vid markarbete och ridning ((Om man har sån med tyglar, typ)), inte till vardags eller så.


Inte min bild

Kram Julia :)

PS. Bara min åsikt ^^ DS.

Kommentarer
Postat av: Diana

Jag gillar redgrimmor, dom e helt klart bäst. Jag har vanlig grimma nör jag binder upp min häst och sen om jag typ ska promenera elr ngt så tar jag alltid repgrimma. :)



grym blogg förresten ;p

2011-04-21 @ 08:50:23
URL: http://teamhorsestyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0