NH

Har tränat mkt NH idag. Både Bea och Thorana. Jag tränar/leker inte "de Sju Lekarna", utan jag kör på en egen sorts NH som inspireras av allt jag har läst, sett och hört om NH.
Idag tränade jag ledövningar, tillitsövningar ((med läskiga saker)) och tryckövningar. När de funkar bra så går jag vidare.

Med Bea tränade jag inte så länge, kanske 10-15 min. Det gick super! Hon litar verkligen på mig och hon gick med sänkt huvud och var avslappnad hela tiden :') Det går verkligen bättre och bättre med den hästen!

Thorana tränade jag... längre, kanske 20-25 min. Men det gick super, super bra! Hon lyssnade och även om hon är den räddaste hästen i världen så fick jag röra henne med det läskigaste skräpet i världen. Sen longerade jag henne lite i repgrimman. Hon är så duktig! Älskar den hästen :') Tryckövningarna gick inte så bra med henne, men det är bara att jobba vidare med det!


Älskar mina duktiga hästar!

Kram Julia :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0