Blodmask

Idag ska jag rida, träna NH och mocka i hagen. Ska rida en runda i skogen och bara ha lite mysigt.

Mamma ringde till veterinären och pratade om stora blodmask. Cindy hade ju det i höstas och vi har nu ordanat ett avmasknings schema under ett år.

Red ju igår vilket var super härligt!
Direkt när jag hoppade upp sänkte hon huvet och när jag kortade tyglarna började hon tugga på bettet. Red i paddocken och tränade mycket på att ställa henne och lite kondition träning. Cindy var koncenterad på mig och lagom framåt. Ibland ville hon kolla på allt runt om kring men då räckte det men en halvhalt och då var hon koncenterar på mig till 100%.

När jag kom tillbaka ryktade jag av henne väldigt länge så nu har hon inte alls mycket vinterpäls kvar. Sköljde även av henne lite snabbt och gav henne hö i hagen :)!


Cindy börja komma i form nu :D!

Kram Olivia :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0