"Mina" förra hästar

Asså, fatta det är julafton imorgon.... Svårt att fatta eftersom att det har varit snö jätte länge och sånnt ;).

Tänkte ju ge Bea en leksaksboll, en sådan med handtag i plast, men jag har inte hittat någon :'( Jag ville verkligen ge henne en sådan.....
För övrigt har Bus Bea kommit in i någon sorts trotsålder. Hon bråkar med allt och alla och har ingen respekt. Suck. Ibland önskar man att man hade haft en "färdig" häst, men när hon sedan kommer med sitt lugn och helt lugnt går förbi sådant som Thorana blir rädd för, eller när hon kelsjukt lägger huvudet på ens axel så smälter hjärtat. Hon är så sjukt lättlärd också, hon kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.
Allvarligt talat måste jag "dras" till ofärdiga hästar.... Alla hästar jag har haft (räknar in Teddy och Mister x, Mister x foderhäst och Teddy var typ min sköthäst fast han var helt som min) har varit outbildade förutom Mister. Teddy hatade att gå i paddock och kunde nästan inte hoppa och när jag började rida honom ville han bara kasta av mig hela tiden, sedan Thorana..... tja, det vet ni hur det är med henne ^^, och Bea, tja..... hon är jue unghäst och inte inriden, så vad mer kan man skriva??? ;)

Jag skulle vilja skriva lite om Mister och Teddy <3<3


Mister x: Min mammas kompis ägde honom och har fött upp honom. Han är en new forest valack född 1991, tror jag. Han är brun och 147,5 cm hög. Han är välutbildad, har tävlat i hoppning i många år, älskar att hoppa, har vunnit mycket. Tyvärr är han känslig mot damm... Han är ett stort matvrak och kan äta hur mycket som helst, inte särsklit kelig.... Kan bli riktigt het ibland ;)
Jag började rida honom..... 2006 tror jag, och jag och mamma hade honom till i sommras, 4 underbara år, Mister <3<3 jag saknar honom enormt mycket ibland när det känns hopplöst med Thorana eller så. Jag saknar honom <3<3 han kommer alltid att finnas i mitt hjärta <3<3<3 Älskar dig, Mister <3<3




Teddy: Mister x's ägare ägde honom också, och ingen red honom, så jag red honom ofta. Och när vi hade Mister hemma så var Teddy med hemma hos oss. Han var som min häst. På vintrarna och på sommrarna var de hemma hos oss i månader. Och då var Teddy min lilla häst <3<3. Han var en svart liten minishettis på ca 86 cm. Varje gång vi skulle rida red jag Teddy och mamma Mister. Teddy var som min sköthäst. Ibörjan när jag red honom, asså väldigt mycket ibörjan så hade han inga skor, och han ömmade, men sedan lät ägaren sko honom. Han var så glad :'). Det var längesedan han var riden innan, några år säkert och ville inte ha på sig en ryttare ibörjan. Tro mig, jag trillade av många gånger av busponnyn, men jag satt upp igen. Tillslut gick han att rida på och han var så pigg och bockade ofta av glädje. Han hatade att gå i paddock, vilket i sig inte gjorde så mycket förutom när jag ville rida i paddock ;). När jag tänker efter har Teddy lärt mig sjukt mycket. Att aldrig ge upp och så. Jag älskar honom i hela mitt hjärta. Jag saknar honom och hoppas att han har det bra på Trappalanda. Jag minns när han fick pinnen i ögat, men han klarade. Fast en sak klarade han inte. Fången. Det känns hemskt att det sista jag gjorde var att lämna dig för Thorana. Även om jag var mycket förstor. Jag hälsade på dig ibland, men du hade fång som sagt. Jag älskar dig, Teddy, hoppas att du kommer ihåg mig, för jag kommer ihåg dig <3<3<3 R.I.P.




Nu vet ni lite mer om "mina" förra hästar :)


Kram Julia :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0