Årets första ridtur!

Har precis kommit hem från stllet. Mamma mockade medan jag gick och hämtade Cindy ur hagen. Busa lite med henne i hagen innan jag tog in henne i stallet. Ryktade och kelade lite med henne i stallgången.


Som sagt red jag en lite runda på 20min idag. Jag har aldrig ridit på en häst som jag så himla pigg som Cindy var idag!!. Hon studsade, trippade, lyfte både fram och bak m.m. Hon kändes som en bomd som skulle sprängas när som helst. Men sen i slutet lignade hon sig lite och började tugga på bettet och sökte sig neråt. När jag kom tillbaka kelade jag och mamma med henne i stallgången, hon slöt ögona och lutade sig mot mig.

Cindy har ju mycket arab i sig och varje gång vi gick förbi en hage där det var hästar stod svansen rakt upp och hon frustade och studsade.


Kram Olivia :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0