Dag 1 - Om mig och min häst

Idag tänker jag skriva om mig och mina hästar!

Om mig:
Jag är en glad och pigg tjej på 13 år. Jag älskar färger och glad musik. Jag gillar att ta kort, och min kaera är ofta urladdad. Ibland är jag väldigt glömsk (elr lat....) Jag hatar att ladda min mobil, det är så jobbigt! Samma med kameran! Jag kan nog säga att jag har väldigt stora drömmar om allt - fast... Varför inte drömma?
Jag kan aldrig sova, har sovit max till kl 8 på morronen, vilken tid jag änn lägger mig vaknar jag nästan alltid vid 5.
Jag älskar att rita (mest hästar). Ska lägga ut någon bild någon gång... Jag ritar oftast av mina hästar, elr andras.



Mina hästar:

Thorana:
Thorana är min lilla älskling! Hon är född 1990, alltså är hon 21 år och är bara 130 cm hög, men hennes huvud och kropp ser hon ut som en stor häst, det är bara hennes ben och rygg som är korta! Om man ser henne på avstånd ser hon högre ut än vad hon är. Hon kan verkligen gå fint om hon vill- och om man jobbar. Hon gillar att hoppa, mest i skogen, hon är mer en skogshäst, men hon kan gå i paddock! Hon är alltid lugn och om man vill gosa med henne går hon alltid med på det - hon älskar att bli kliad på ryggen och under magen. hon har dåliga tänder, en vargtand har hon, så hon äter sakta.
Hon har jätte hovar!
Hon fäller päls jätte mkt - typ i 4-5 månader varje gång. Hon har supertjock vinter päls!
Älskar verkligen min lilla lugna mys häst! <3

 




Bea:
Bea är en liten busig unghäst på snart 3 år. Just nu är hon ca 142 cm hög, men vi hoppas att hon växer en bit till! Hon är väldigt envis och tkr alltid att det är hon som vet bäst. Hon kan bli lite småsur om hon itne får som hon vill och kan gå och sura ett tag. Hon är super kelig och älskar att bli kliad på halsen. Hon gillar att springa och hon är jätte lättlärd (i vissa saker).
Det går sådär med inridningen just nu- hon stannar helt plötsligt och vill inte gå frammåt, men vi har bara ridit henne i typ 1 månad, så det går ju ändon bra, för nu travar hon när man säger till!
Bea är väldigt smäcker för att vara en fjording, men har fått hela 40 p på utställningen förra året! Detta året hoppas vi såklart på bättre resultat, men vi är stolta över henne i vilket fall som helst! Någon gång i framtiden har jag och mamma tänkt att ta ett föl efter henne. Jag älskar verkligen denna lilla skithästen <3

 

 

 

Kram Julia :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0