Trött och varm ponny!

Ange red som sagt Cindy idag. Det var väldigt varmt så hon var inte så framåt.

Ryktade henne länge och svampade av henne innan Ange red henne. Efter 1min var hon torr igen så det var ingen ide att svampa av henne. Tyckte synd om henne då hon var väldigt varm.

När Ange ridit klart tog jag av sadlen och ledde henne. Helt plötligt la hon sig ner. Ho rullade inte sig eller något utan la sig på sidan. Stackars ponnyn var varm och trött.

När jag kom tillbaka svampade jag av Cindy och fixade i stallet. Mamma mockade i hagen och fixade med vattnet medan jag trickstränade Cindy.

Tränade lite med mitt kroppspråk så när jag travade, travade hon och när jag galopperade, galpperade hon. Så jag använde mig av mitt kroppspråk. Sen tränade jag lite på hov och på ett tricks som jag inte kommer att säga än. Ni får veta vad det är när hon kan det till 100%.

Nu ska jag duscha, sola och gå en runda med hundarna :)!

Kram Olivia :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0